1 Temmuz 2008 Salı

PSS AIRBUS MCDU PROGRAMLAMA

PSS AİRBUS MCDU PROGRAMLAMA
1. INIT sayfasında: Kalkış, Varış ve Yd.Myd. – FL, ve Uçuş Kodunu gir. önce ALİGN IRS sonra NEXT PAGE bas.
2. NEXT PAGE: Akya. hesap programından alınan ZFW (Zero Fuel Weight- uçağın yakıtsız tüm ağırlığı) ve ON BLOCK değerlerini gir.
3. SID girişi için F-PLAN’ a bas. kalkış meydanının yanındaki tuşa bas. DEPARTUR ekranına ulaş. SID noktalarının seçimini yap. INSERT tuşu ile plana kaydet.
4. ROTAYA AİT BİLGİLERİ gir. Bunun için Klavyeden rota üzerindeki noktaların isimlerini yazarak ekrandaki FPLAN DISCONTINUITY yazan alanın yanındaki tuşa basarak bu noktaları STAR Başlangıç noktasına kadar plana ekle.
5. Rota üzerindeki noktaların girişleri yapıldıktan sonra oklar ile aşağıya inerek. yeşil ile yazılı VARIŞ MEYDANI yanındaki butonu tıkla. ve ARRİVALS …. ekranına ulaş.
6. ARRİVALS ekranında: iniş pistini seç, STAR seçimini de SID’de olduğu gibi yap.
7. Rota üzerindeki noktalar arasında kopukluk varsa arada FPLAN DISCONTINUITY yazar. Böyle olursa MCDU üzerinde CLR tuşunu tıkla ve bu ikazın yanındaki butonu da tıkla. kopukluk giderilir.
8. Alternatif rota ve STAR’ı da böyle yap. (Ana rota yeşil, alternatif rota mavi renk ile görülür)
9. MCDU üzerinde PERF Düğmesine bas TAKE OFF sayfasına ulaş. V1, VR ve V2 hızlarının hesabı için bunların yanındaki butonlara mausun SAĞ TUŞU ile tıkla . Bu ekranda ayrıca Flap toplama, Slat toplama ve Temiz configurasyon hızları da görülür. (pistte koşarken VR hızı görüldüğünde PNF veya FO (Pilot Not Flying) “Rotate” ikazında bulunur)
PSS AİRBUS MCDU PROGRAMLAMA
10. NEXT PHASE tuşu ile devamla APPR başlıklı APPROACH sayfasına gel. Buraya ;QNH, Rüzgar, Sıcaklık bilgilerini ve en önemlisi: İniş meydanının MDA (VOR/NDB yaklaşmasında) veya DH (ILS yaklaşmada) değerlerini Charttan alarak gir.
11. yol boyunca ve yaklaşmalarda RAD-NAV sayfasında NAV1, NAV2, ADF (NDB) sistemini ve ilgili Course değerlerini girerek bunları HSI üzerinden takip edebiliriz.
12. PROG sayfası sayesinde uçuş esnasında belirli bir noktaya olan mesafeyi ve Baş’ı takip edebiliriz.
13. MCDU kontrolünde uçarken istediğimiz an hız/yükseklik/istikamet değiştirip bunları girebiliriz. (Değişen değerlerin karşı satırında (*) işareti belirir.)
14. Yaklaşma/İniş için PERF sayfasında DES ekranında ACTİVATE APPR PHASE butonuna bas. CONFIRM ACTIVATE ikazını alınca tekrar butona bas.
15. FL100 olunca LANDİNG LİGHT’e bas.
16. Son yaklaşmada APU sistemini çalıştır. (APU BLEED ON; APU MASTER ON ; APU STAR. ON )
17. Yaklaşma veya seyir halindeyken rota değiştirmek veya ATC’nin verdiği değişik talimatı uygulamak için MCDU üzerinde DIR tuşuna bas , ilgili ekranı aç.
verilen nokta uçuş planında varsa, bu noktayı planda bul ve yanındaki tuşu tıkla.
Şayet nokta planda yoksa Klavyeden ilgili noktanın ismini yaz ve DIR (Mavi) satırının yanındaki butonu tıkla.
18.Son yaklaşma (fin.apch.) başını alınca , RAD-NAV tuşu ile bu sayfaya git. ILS Fr.(NAV1) , Course açısını, ADF ve NAV2 verilerini gir.
19. ILS belirince MCDU’dan ayrıl.
- FCU’ dan ILS düğmesine bas, düğmeyi ILS moduna geçir.
- Sağdaki APPR tuşuna bas.
- FCU’ daki 2. AUTOPİLOTU devreye sok.
- SPEED BREAK => ARM.
- FLAPS kademeli down.
- Piste 8 nm kadar kala LANDİNG GEAR=> Down
- 300-400 ft. A/P ve A/T OFF. =>Manuel Landing


2 yorum:

Adsız dedi ki...

airbus MCDU programlama aradığım şeydi ya. nerde baksam FMC var anasını satim:)

Unknown dedi ki...

Tesekkürler