HOLD PROSEDÜRLERİ
Bekleme kleransımızda olması gereken bilgiler nelerdir ?1- Direction: Bekleme yönü (Kuzey Doğu, Güney Batı gibi ..)
2- Fix: Bekleme Noktası (Ankara NDB, veya Haymana Intersection'ı gibi)
3- Radial Course Bearing: Beklenecek Radial veya yol istikameti
4- Direction of Turns: Beklemede dönüş istikameti (Sağdan dönüş veya soldan dönüş gibi)
5- Expect Further Clerance: Yeni klerans verileceği zaman (Ne zamana kadar hold deceğimizi bu
şekilde biliyoruz, radyo bağlantısı kesilirse bu zamandan sonra normal yolumuza devam
edebiliriz).
Standart Hold:
- Aksine talimat verilmez ise Sağdan dönüşle yapılır.
-
- Otopilot kullanıldığında dönüşlerde yatış 25 derece olacak.
Bekleme noktasına geldiğimizde otomatik neler yapmamız gerekir ?
Yapmamız gereken 6 T ile özetleniyor. 6 T şu demek:
1- Turn : Hold için dönmeye başla.
2- Time : Zaman tutmaya başla. İlk olarak outbound bacak 1 dakika olacak.
3- Twist : Navigasyon aletini inbound Radial e göre ayarla.
4- Talk : ATC ye rapor et.
5- Throttle: Gazları ayarla, hold hızını aşma, gerekirse yavaşla.
6- Track : Uçman gereken radiali kaçrmadan rüzgar düzeltmesi yaparak uç.
Bunun EZBERLENMESİ gerekiyor.
Hold sürati:
1- Minimum Holding Altitude -
2-
3-
Daha hızlı gitmeniz gerekiyorsa ATC ye bildirilmesi ve izin alınması gerekir.
Bekleme noktasına geldiğimizde pozisyon raporumuzda neleri bildirmemiz lazım ?
1- Fix: Bekleyeceğimiz Fix'in ismi.
2- Time: Bekleme noktasına vardığımız zaman.
3- Altitude: Bekleme irtifası. (Genelde en çok unutulan bu oluyor).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder